Nadchodząca Światowa Religia cz.3

Zadziwiająca zdrada

To smutne, jak wielu ludzi przez lata wyznaje, że są chrześcijanami, a potem zapierają się swej "wiary”. Bez wątpienia dzieje się tak przynajmniej po części dlatego, że wiele kościołów jest bardziej zainteresowanych doświadczaniem i pomaganiem ludziom w radzeniu sobie i budowaniu dobrego samopoczucia niż zdrową doktryną, która dałaby solidne podstawy wiary. Chrześcijaństwo stało się uczuciem, które łatwo zanika, jak podaje następujący artykuł:

Mel White… dziekan 1200-osobowej Katedry Nadziei w Dallas, „największego zgromadzenia gejów i lesbijek na świecie”… profesor Fuller Seminarium od 14 lat… pisał książki dla Billego Grahama, Jerrego Falwella i Pata Robertsona oraz przemówienia dla Olivera Northa. … Teraz… odrzuca on etykietkę „chrześcijańską” i mówi, to słowo „teraz oznacza wroga”. *54 Być może jeszcze bardziej tragicznym jest, gdy przywódcy chrześcijańscy zdradzają tę wiarę, jednocześnie ją wyznając.

W programie Phila Donahue w 1984 r. Norman Vincent Peale powiedział: „Nie trzeba narodzić się na nowo. Masz swoją drogę do Boga; ja mam swoją. Odnalazłem wieczny spokój w świątyni Shinto… byłem w świątyniach Shinto i Bóg jest wszędzie”. Zszokowany Phil Donahue odpowiedział: „Ale ty jesteś chrześcijańskim kaznodzieją; powinieneś mi powiedzieć, że Chrystus jest drogą, prawdą i życiem, prawda? ” Peale odpowiedział: „Chrystus jest jedną ze ścieżek. Bóg jest wszędzie. ” *55 Jednak Peale, który oprócz licznych herezji, był głęboko zaangażowany w okultyzm, cieszył się niesłabnącym uznaniem nie tylko swego głównego ucznia, Roberta Schullera, ale również Billy'ego Grahama i innych przywódców ewangelicznych.

Niestety, sam Billy Graham, choć wiernie głosił ewangelię i wielu ludzi zostało wskutek tego zbawionych, również ją zdradził. W programie telewizyjnym Larry King Live, dzień po inauguracji drugiej kadencji prezydenta Clintona, Larry gościł słynnego ewangelistę. Po raz kolejny ujawniono niepokojący ekumenizm Grahama (sugerujący nawet aprobatę dla mormonizmu!):

King: Co sądzisz o innych [kościołach]… jak mormonizm? Katolicyzm? Inne wyznania o koncepcji chrześcijańskiej?

Graham: Oh, myślę, że mam wspaniałą społeczność z nimi wszystkimi. Na przykład…

King: Nie masz nic przeciwko Salt Lake City? Nic ci nie przeszkadza w Watykanie?

Graham: Dobrze mi z Watykanem. Byłem kilka razy na spotkaniu z papieżem. W rzeczywistości tej nocy - w dniu, w którym został inaugurowany, został papieżem - głosiłem w jego katedrze w Krakowie. Byłem jego gościem ... [i] kiedy był tutaj ... w Kolumbii w Południowej Karolinie ... zaprosił mnie na platformę, abym przemawiał razem z nim. Wygłosiłem jedno przemówienie, a on drugie… ale ja nie dorastałem mu do pięt. …

King: Podoba ci się ten papież?

Graham: Bardzo go lubię. … On i ja zgadzamy się prawie we wszystkim.

King: Czy… po drodze ci z judaizmem?

Graham: Bardzo. … Icchak Rabin był moim wielkim przyjacielem… [i] w Nowym Jorku zaprosili mnie do Rady Rabinicznej, aby się z nimi spotkać i porozmawiać z nimi oraz z rabinem Tannenbaumem, który był wielkim przyjacielem nas wszystkich, który zmarł, udzielił on mi więcej rad i wskazówek, a ja polegałem na nim nieustannie, teologicznie i duchowo i pod każdym względem.

King: Znałeś też Dr. Martina Luthera Kinga, prawda?

Graham: Tak. Znałem. Z pewnością tak. Raz, ja i on pojechaliśmy razem na wycieczkę do Brazylii. I świetnie się bawiliśmy. …

King: Jesteś wielkim wielbicielem [Hillary Clinton], prawda?

Graham: Tak.

King: W tym programie ją broniłeś.

Graham: Wiele myślę o Hillary. … Bardzo lubię Clintonów. …

King: Panie Graham, gdybyś miał 30 sekund w przerwie w Super Bowl, co byś powiedział publiczności? ”

Graham: Powiedziałbym im, aby… pomyśleli o innej grze… grze życia i aby upewnić się, że są po stronie Boga, że Bóg ich kocha i że Bóg interesuje się nimi i mogą modlić się do Boga, a On „ Odpowie na ich modlitwy. ” *56 [Bez Chrystusa, bez krzyża, bez ewangelii!]

Graham, Schuller i Peale.


Robert Schuller powiedział: „To doktor [Norman Vincent] Peale kazał mi pojechać do Los Angeles… i to [Billy] Graham, jako pierwszy nakłonił mnie do wykorzystania telewizji ”. Niedawno Schuller przeprowadził wywiad z Billy Grahamem w jego „Godzinie mocy”, która ma największą oglądalność spośród wszystkich chrześcijańskich programów, podobno docierając do 20 milionów domów. *57 Poniższe fragmenty pochodzą z tego transmitowanego na cały kraj programu telewizyjnego:

Schuller: Powiedz mi, czy pamiętasz, jak zaczął się ten program telewizyjny „Godzina Mocy”? Graham: Och, pamiętam kilka rzeczy… Miałem spotkanie [w 1969 r.] w Anaheim, a ty przychodziłeś noc po nocy i siedziałeś w małej przyczepie, którą miałem tam jako biuro, i rozmawialiśmy i modliliśmy się. …

Schuller: Powiedziałeś: „Bob, powinieneś pomyśleć o telewizyjnym nabożeństwie w kościele. … I myślę, że to ty lub Fred [Deinert] powiedzieliście [aby nazwać to] Godziną Mocy. Tytuł Godzina Mocy pochodzi od ciebie. …

Graham: Och, naprawdę. Jestem zaszczycony. …

Schuller: Billy, jeśli spojrzysz w przyszłość, jakie wyzwania rzuciłbyś chrześcijanom lub pastorom - tysiące pastorów i setki rabinów i jak mi donoszą ponad milion muzułmanów tygodniowo, ogląda ten program. Jakie wyzwanie miałbyś dla tych słuchaczy? To jest twoja platforma, zacząłeś Godzinę Mocy, wciągnąłeś mnie w to, teraz masz ostatnie słowo. Przekaż im wiadomość prosto z serca! Graham: Cóż, przesłanie jest takie, że Bóg cię kocha. Kimkolwiek jesteś, gdziekolwiek jesteś, bez względu na pochodzenie religijne, Bóg cię kocha, chce wejść do twojego serca i zmienić kierunek twojego życia oraz dać ci spokój i radość, jakiej nigdy wcześniej nie miałeś. I uczyni to dzisiaj, jeśli podejmiecie to zobowiązanie wobec Niego. [Ponownie, bez Chrystusa, bez krzyża, bez ewangelii!] Schuller: Billy, moim mentorem był Norman Vincent Peale. A moim wielkim nauczycielem był… abp Fulton Sheen, bardzo drogi przyjaciel. … Znałeś Fultona Sheena i znałeś Norman Peale. Twoje komentarze na temat obu tych mężczyzn?

Graham: Znałem ich obu, tak jak ty i kochałem ich obu. Mam w swojej książce historię o tym, jak Fulton Sheen przyjechał kiedyś do mojego mieszkania pociągiem i spędziliśmy razem dwie lub trzy godziny. … Kościół rzymskokatolicki… otwiera ramiona i wita nas, a my mamy wsparcie Kościoła katolickiego niemal wszędzie dokąd się udajemy. … *58

W ekskluzywnym wywiadzie dla dodatku "Parade Sunday" Billy Graham powiedział:

„W pełni przestrzegam podstawowych zasad wiary chrześcijańskiej dla siebie i mojej posługi. Ale jako Amerykanin szanuję inne ścieżki do Boga - i jako chrześcijanin jestem powołany, by je kochać ”. *59

Być może Jezus pomylił się, gdy powiedział: „Ja jestem drogą… nikt nie przychodzi do Ojca, inaczej jak tylko przeze mnie ”(Ew. Jana 14: 6), nie ma „innych dróg do Boga ”. Gorliwy chrześcijanin z Nowej Zelandii pisze:

Ten autor pospieszył naprzód, by oddać swoje życie Chrystusowi na stadionie Carlaw Park w Auckland w Nowej Zelandii, po wyraźnym głoszeniu ewangelii Jezusa Chrystusa i emocjonalnym błaganiu dr Billy Grahama o „decyzje dla Chrystusa."

To był 1957 rok i… wciąż pamiętam moc tego wieczoru i miłość, jaką ten człowiek miał dla Boga, Jego Słowa i Prawdy…!

Wkrótce napłynęły presje życia nastoletniego i zapomniałem o moim „nawróceniu”… ukończyłem studia… podróżowałem po świecie, wziąłem ślub, miałem rodzinę, rozwiodłem się i ożeniłem ponownie. Potem… Bóg suwerennie przyciągnął mnie do Chrystusa i solidnego nawrócenia! Przypomniałem sobie mój wieczór z Billy Grahamem w 1957 roku i… zacząłem badać, co się stało z doktorem Billy Grahamem, z silnym uczuciem nostalgii.

W 1985 roku dr Leighton Ford… odwiedził Sydney z kampanią ewangelizacyjną, a ja zapisałem się jako usługujący/ doradca i uczestniczyłem w niezbędnych szkoleniach - i nocnych spotkaniach. …

Wiele z tego, co widziałem, słyszałem i czytałem w tym czasie, zaprzeczało temu, czego doświadczyłem w 1957 roku! Coś się zmieniło. … Stowarzyszenie ewangelizacyjne Billy'ego Grahama stało się „politycznie poprawne”. Było teraz przyjacielem polityków i rządów na całym świecie oraz mile widzianym gościem w Watykanie! Dalsze dochodzenie okazało się przygnębiające i niepokojące. ... Przejście od ewangelicznej ortodoksji do ekumenicznej apostazji zajęło zaledwie 40 lat. …

Smutno powiedzieć, że moja podróż do mojej duchowej przeszłości pozostawiła po sobie ogromny ciężar i wielką troskę o przyszłość. … *60

Poganizacja chrześcijaństwa

Thomas Merton (1915–1968), mnich z zamkniętego zakonu cysterskiego i mistyk katolicki, był jednym z najbardziej cenionych (zarówno przez katolików, jak i protestantów) przywódców katolickich tego stulecia. Według Harveya D. Egana, jezuickiego uczonego, Merton „połączył w swoich dziełach Pismo Święte, Ojców Kościoła, Ojców Pustyni, wielkich mistyków chrześcijańskich, rosyjskich prawosławnych mistyków, współczesną teologię katolicką i protestancką, współczesną psychologię… egzystencjalizm , Taoizm i buddyzm… z niewiarygodną wrażliwością na… sprawiedliwość społeczną, przemoc w mieście, ubóstwo, ekumenizm i dialog Wschód-Zachód ”. Był „głosem przywódczym w amerykańskim [katolickim] Kościele i daleko poza nim”. *61

Merton cieszył się „z otwartości Vaticanum II na religie orientalne”, a sam Merton „silnie utożsamiał się ze wschodnimi mistycyzmami, zwłaszcza zenem (buddyzmem)”. Pochwalił mistyków hinduistycznych, buddyjskich i islamskich jako „tych, którzy doświadczyli… zjednoczenia z Bogiem prawdy i miłości”. *62 Merton nie widział „żadnej sprzeczności między Zen i chrześcijaństwem”. *63

Chociaż żaden z niego teolog, trener Chicago Bulls, Phil Jackson, wpadł na ten sam pomysł. Pisze on:

„Połączenie Zen i chrześcijaństwa pozwoliło mi na nowo połączyć się z moim rdzeniem duchowym i zacząć integrować moje serce i umysł. Im więcej dowiedziałem się o podobieństwach między tymi dwiema religiami, tym bardziej wydawały się one zgodne. Czy Chrystus był mistrzem Zen? Idę może zbyt daleko, ale najwyraźniej praktykował jakąś formę medytacji, kiedy oddzielał się od swoich uczniów i stawał się jedno z „Ojcem” *64.

Oczywiście Chrystus nie „stawał się jednym z Ojcem ”; On jest jednym z Ojcem od wiecznej przeszłości do wiecznej przyszłości. Prorokując narodziny Mesjasza, Izajasz oświadczył, że „potężny Bóg, wieczny Ojciec” (Izajasza 9: 6) narodzi się na świecie.

Niestety, Jackson nigdy nie rozumiał chrześcijaństwa. Mówi, że jego matka zawiesiła Jana 3:16 w jego sypialni, gdy miał cztery lata. Cytuje ten werset poprawnie, a następnie mówi: „Od tamtego momentu zaczęło mi zależeć na zachowaniu wiary, abym ja również mógł znaleźć życie wieczne”. *65 Nie to wyraża ten werset, ani żaden inny. Biblia uczy, że życie wieczne jest darem Bożej łaski, na którą nikt nie może zasłużyć. Jackson nie odrzucił chrześcijaństwa, ale jego nieprawdziwe wyobrażenie.

Jackson często modli się ze swoimi graczami tak zwaną „Modlitwą Pańską” *66. Zaczyna się ona słowami: „Ojcze nasz, który jesteś w niebie. … ”Aby szczerze się modlić, trzeba poznać Boga jako Ojca, doświadczając nowego narodzenia w rodzinie Bożej poprzez wiarę w Chrystusa. Jak sam przyznaje, Phil Jackson odrzucił Jezusa Chrystusa z Biblii, podobnie jak większość jego graczy, więc odmawianie przez nich modlitwy Pańskiej jest sprzecznością. To luźne połączenie chrześcijaństwa z dowolną duchowością, będzie charakteryzować nadchodzącą światową religię - i zniszczy chrześcijaństwo.

Pewien ewangeliczny pastor spędził dziesięć dni na ekumenicznym zgromadzeniu Światowej Rady Kościołów (WCC) i Narodowej Rady Kościołów (NCC), które odbyło się pod patronatem Seminarium Teologicznego Auburn w Nowym Jorku. Był zszokowany jawnym odrzuceniem chrześcijaństwa i zastąpieniem go pogaństwem. Okultyzm był przyjmowany tak, jakby pochodził od Boga. Oto część raportu, który złożył:

Wiedziałem, że mamy kłopoty, gdy podczas naszej pierwszej „uroczystości” uwielbienia znaleźliśmy się na zewnątrz przy ogrodowym stawie, oferując modlitwy i libacje wody ku Siedmiu Duchom siedmiu kierunków Wszechświata („O Duchu Północy, wiej ku nam ... O Duchu Wschodu ... Zachodu ... Południa ...). Co dla każdego obiektywnego obserwatora było czystym pogaństwem, powiedziano nam, że było to po prostu ćwiczeniem w odkrywaniu ekumenicznej różnorodności duchowej ekspresji i doświadczenia, którą musimy nauczyć się dzielić, aby naprawdę być jednym. …

[Było] również całkowite zaprzeczenie Doktrynie Trójcy… [jako] archaicznego symbolu Boga tak obciążonego klasycznym, zachodnim seksizmem i wizerunkiem ucisku, że należy go porzucić na rzecz czegoś bardziej przyjemnego dla oświeconej wrażliwości… [jak na przykład ] Sophia. ...

Chociaż niektórzy z nas wolą odnosić się do Jezusa jako do naszego osobistego „wyobrażenia Chrystusa”, nie mamy odwagi uczynić go wyłącznym. Musimy uwzględniać wszystkie potencjalne „wyobrażenia Chrystusa”, abyśmy mogli nauczyć się widzieć przez nie wszystko, a za nimi wszystkimi, tego jedynego Zbawczego Ducha Wyzwolenia, działającego przez wszystkie różne odcienie „wyobrażenia Chrystusa” religii świata. …

Najwyraźniej ideologowie wyzwolenia przejęli kierownictwo WCC i NCC i sprowadzając je w zasadzie do synkretycznego pogaństwa. A okropne jest to, że sądząc po uczestnikach tej konferencji, wielu ekumenicznych liderów głównego protestantyzmu z radością podąża usłaną różami drogą do apostazji *67.

W kierunku religii światowej

Tuż przed objęciem funkcji wiceprezydenta Stanów Zjednoczonych senator Al Gore napisał książkę, w której chwali „mądrość wyrażoną przez wszystkie wyznania. Ta panreligijna perspektywa może okazać się szczególnie ważna w przypadku odpowiedzialności naszej globalnej cywilizacji za ziemię ”. Chwali kult bogini i obwinia chrześcijaństwo za zniszczenie „ostatniego śladu zorganizowanego kultu bogini. … ” Chwali islam, hinduizm, sikhizm i bahaizm, a także New Age i okultystycznego księdza katolika Teilharda de Chardina 68. Podczas swojego przemówienia na Światowym Forum w 1990 r. w Moskwie, Gore, który czci Ziemię jako boginię-matkę Gaję, oświadczył, że problemy ekologiczne można rozwiązać tylko dzięki „nowej duchowości” wspólnej wszystkim religiom.

To, że zmierzamy w tym kierunku, jest jasne. Potrzeba by było całego tomu, aby jedynie zacząć relację o zakresie tego ruchu. Wystarczy kilka przykładów. Papież Jan Paweł II wraz z Nikkyo Niwano, założycielem ruchu buddyjskiego Rissho Koseikai, otworzyli pod koniec 1994 r. Szóste Światowe Zgromadzenie Światowej Konferencji Religii i Pokoju w Watykanie. *69 „Ta międzynarodowa rada z siedzibą w Genewie, zaangażowana jest w promowanie pokoju poprzez budowanie mostów komunikacji i zaufania między różnymi religiami świata. Papież Jan Paweł II jest jej zdecydowanym zwolennikiem. … ” *70

To dążenie wprowadzane jest w życie na całym świecie. Rozważmy na przykład liturgię międzywyznaniową z okazji różnorodności „pięciu wielkich wyznań”, która odbyła się w kościele anglikańskim św. Łukasza w Auckland w Nowej Zelandii w sierpniu 1996 r. Anglikański biskup Auckland, wielebny John Paterson, na uroczystość powitał Hindusów, Żydów, buddystów, muzułmanów i chrześcijan *71.

W 1996 r. w San Francisco zgromadziło się również 60 przywódców religijnych z całego świata, wzywających do utworzenia Organizacji Zjednoczonych Religii podobnej do Organizacji Narodów Zjednoczonych. Episkopalny biskup Kalifornii, William Swing, po powrocie z podróży dookoła świata w celu ustanowienia jedności między wszystkimi religiami, oświadczył: „Jestem przekonany, że nadszedł czas na globalną inicjatywę zjednoczenia religii świata … ”*72.

23 czerwca 1997 r. „200 delegatów z kilkunastu grup religijnych na całym świecie” spotkało się na Uniwersytecie Stanforda pod przewodnictwem biskupa Swinga. Zaplanowano powołanie dnia 26 czerwca 2000 r. „Organizacji Narodów Zjednoczonych dla wszystkich religii”, która była marzeniem Swinga. Inicjatywa Zjednoczone Religie „stara się doprowadzić religie i tradycje duchowe do wspólnego stołu, stałego, codziennego, globalnego zgromadzenia. Tam, szanując swoją odrębność, będą starać się zawrzeć pokój między religiami, aby mogli wspólnie pracować dla dobra wszelkiego życia i uzdrowienia ziemi.”73 Oto co powiedział Swing, który podróżuje po świecie od 1993 w celu realizacji projektu:

Spędziłem dużo czasu modląc się z braminami, medytując z Hindusami, milcząc lub intonując mantrę z buddystami. Wydaje mi się, że zostałem ogromnie ubogacony wewnętrznie dzięki kontaktom z tymi ludźmi *74.

Podczas konferencji Promise Keepers w Atlancie w stanie Georgia, gdzie zgromadziło się 39 000 duchowieństwa, założyciel PK, Bill McCartney, powiedział: „To spełnienie marzeń. … Ekscytującym jest widzieć jak denominacyjne bariery zostają zniesione, ponieważ zgromadziliśmy tu razem protestantów i rzymsko-katolików [i mormonów]. Celem tego spotkania jest jedność Kościoła ”. Konferencja zgromadziła Światową Radę Kościołów, Narodową Radę Kościołów, zielonoświątkowców, charyzmatów, ewangelików, mormonów i katolików, w tym 600 księży. Wice-prezydent Służby Duszpasterskiej Promise Keepers Dale Schlafer, organizator konferencji, oświadczył, że ta nowa jedność nie opiera się na doktrynie, ale na relacjach. Pastor z Teksasu Tom Watson ostrzega:

Czy nie powinno nas obchodzić, że wezwanie do jedności kosztem doktryny pochodzi nie tylko od ewangelików, ale także od odstępczego WCC i od wyznawców New Age, którzy zdobywają mądrość od bezcielesnych istot? Czy Pismo nie ostrzega nas, że ten dzień się zbliża? (2 Tymoteusza 4: 3, 4) *75.

Troska o moralność i ekologię staje się pretekstem do kompromitowania teologii. Kenneth S. Kantzer, starszy redaktor Christianity Today (CT), napisał:

„Wraz z rozprzestrzenianiem się moralnej zgnilizny, która niszczy korzenie wolnego i sprawiedliwego społeczeństwa, my, ewangelicy, musimy zbliżyć się do naszych katolickich sąsiadów, jak i do mormonów, konserwatywnych Żydów i świeckich, którzy podzielają nasze wartości. … ” *76  Gdyby Chrystus przyłączył się do rabinów w takiej koalicji na rzecz poprawy moralnej, pomyśl jak wielkim reformatorem etycznym, mógłby się stać, i o ogromnym dobru, które mógłby dokonać - wszystko bez pójścia na krzyż!

Jednocześnie chrześcijaństwo jest mylone z amerykanizmem. Miliony „chrześcijan” wszystkich ras, od ewangelików, przez katolików, po mormonów i moonistów, połączyły się, aby chrystianizować Amerykę, wzywając ją z powrotem do „tradycyjnych wartości moralnych”, na których się opierała. W jakiś sposób ta „misja” zawładnęła wyobraźnią i lojalnością wielu ewangelików i zastąpiła biblijne Wielkie Posłannictwo w ich sercach i umysłach.

W powietrzu unosi się nowy optymizm, zdecydowana nadzieja, że „Amerykę można uratować” przez skompromitowaną ekumeniczną ewangelię. Wydaje się, że nawet J. I. Packer uległ złudzeniu. Pisząc w CT [Christianity Today], przetwarza przykazanie Chrystusa, aby głosić ewangelię w wezwaniu „do ponownej chrystianizacji środowiska Ameryki Północnej… [i] odbudowania ruin… […] kultury Ameryki Północnej…” *77 Gdzie Biblia to sugeruje? Llewellyn Rockwell pisze:

Chrześcijaństwo jest teraz dogłębnie upolitycznione. Biskupi [katoliccy] i [Ralph] Reed nie mają problemu z mówieniem o znaczeniu przepisów prorodzinnych lub o chwale pluralizmu religijnego, ale nie znoszą takich podstaw, jak chrześcijańskie nauczanie o zbawieniu. Im dłużej trwa proces upolitycznienia, tym cieńsza staje się wiara. Ambicja polityczna powoduje, że ludzie osłabiają swoje przekonania w celu zdobycia przychylności. ... Pierwszy etap zaprzedania wiąże się z wywyższeniem pluralizmu politycznego ponad prawdę doktrynalną, drugi etap z całkowitym zaprzeczeniem prawdy doktrynalnej dla osiągnięcia celów politycznych *78.

Biblia wskazuje, że nadchodząca światowa religia będzie fundamentem światowego imperium Antychrysta. Będzie to odrodzenie się Cesarstwa Rzymskiego pod panowaniem Antychrysta, z dziesięcioma regionami odzwierciedlającymi dziesięć palców z posągu Nabuchodonozora (Daniel 2: 42-44), dziesięcioma rogami czwartej bestii Daniela (Daniel 7: 7) i dziesięcioma rogami głównej bestii w wizji Jana (Objawienie 12: 3; 13: 1; 17: 3; 12). Określono niektóre cechy religii starożytnego Rzymu, takie jak kult cesarza, wraz z karą śmierci za nieprzestrzeganie tego (Objawienie 13: 8, 14, 15). Rozsądnym wydaje się wiec wniosek, że nadchodząca światowa religia będzie tą samą mieszanką chrześcijaństwa i pogaństwa, jak miało miejsce za Konstantyna, a następnie będzie kontynuowane jako katolicyzm.

Ewangelicy i katolicy razem

Dokument „Ewangelikanie i katolicy razem: misja chrześcijańska w trzecim tysiącleciu” nie pojawił się znikąd, lecz był ale nieuniknionym rezultatem znacznie wcześniejszych przygotowań. Charyzmatyczne czasopisma (od Głosu do Charyzmy) i przywódcy (od nieżyjącej Kathryn Kuhlman do Rexa Humbarda), mimo fałszywej ewangelii, chwalili papieża Jana Pawła II. Chwaląc papieża jako chrześcijańskiego przywódcę, Jack Hayford powiedział: „Nie musisz być katolikiem, aby stać wysoko i mówić:„ Ja też jestem chrześcijaninem ”. Billy Graham nazwał Jana Pawła II „największym przywódcą religijnym współczesnego świata oraz jednym z największych przywódców moralnych i duchowych stulecia”. *79 James Dobson, najważniejszy amerykański ekspert od rodziny i jeden z najbardziej szanowanych chrześcijańskich psychologów na świecie nazywa papieża „najwybitniejszym przywódcą religijnym, który wyznaje imię Jezus Chrystus”. *80

Ekumeniczne partnerstwo z Rzymem od dawna promowane jest na kartach Christianity Today. Już w 1985 r. Kenneth Kantzer w artykule wstępnym CT nazwał papieża Jana Pawła II „następcą świętego Piotra”, którego „Bóg powołał… aby stworzyć zjednoczony kościół… [i] którego priorytetem jest chrześcijańskie przesłanie… [a] do serc ewangelikan ”. *81 Rok później Kantzer oświadczył, że „tradycyjni rzymsko-katolicy… zachowują wiele biblijnego chrześcijaństwa i posiadają cechy, które podziwiam i które chcę naśladować. Na przykład… częste obchody Wieczerzy Pańskiej [mszy] i lojalność wobec Biblii. … ” W rzeczywistości, jak już zauważyliśmy, Rzym potępia wszystkich, którzy uczestniczą w Wieczerzy Pańskiej jako upamiętnienie, jak to czynią ewangelikanie:

Jeśli ktoś mówi, że ofiara mszy… jest jedynie pamiątką ofiary złożonej na krzyżu, a nie aktem przebłagalnym… i nie powinien być ofiarowany za żywych i umarłych, za grzechy, kary, zadośćuczynienie i inne potrzeby, niech będzie przeklęty *82.

Ralph Reed (dyrektor Chrześcijańskiej Koalicji Pata Robertsona pełniący tę funkcję do momentu niedawnej rezygnacji) powiedział: „Powstające partnerstwo katolików i protestantów ewangelicznych będzie najpotężniejszą siłą w elektoracie po latach 90.… [zrzeszające] ludzi wiary” dla wspólnego dobra narodu. Najwyraźniej wystarczy jakakolwiek „wiara”. Z powodu takiego połączenia wokół wspólnej sprawy zrodziły się „Ewangelicy i katolicy razem: misja chrześcijańska w trzecim tysiącleciu” (ECT). Jak donosił New York Times:

Pracowali razem w ruchach przeciwko aborcji i pornografii, a teraz wiodący katolicy i ewangelicy proszą swoje trzody o niezwykły skok wiary: zaakceptowanie siebie nawzajem jako chrześcijan. *83

John Wimber często wychwalał papieża i katolicyzm. John Goodwin relacjonuje: „John Wimber aktywnie promuje zjednoczenie protestantów i katolików. Byłem tam na seminarium, konferencji pastorów w Anaheim [z udziałem około 5000 pastorów]. Uczestniczył w nim arcybiskup archidiecezji, siedząc z założonymi szatami. … John poprosił go, aby wstał i powiedział do niego: „Chcę was przeprosić w imieniu wszystkich protestantów za opuszczenie Kościoła Katolickiego i za to, co powiedzieliśmy o was i Kościele”. *84

Teleewangelista Jack Van Impe jest kolejnym przywódcą ewangelicznym, który chwali papieża jako ewangelistę, wychwala Matkę Teresę, a nawet cytuje objawienia „Maryi”, jakby były od Boga. Pastor pisze:

Oglądałem Jacka Van Impe [w telewizji]. Program poświęcony był chwaleniu papieża Jana Pawła II za jego wspaniałą „chrześcijańską” pracę, jego ekumenizm, jego miłość i pragnienie jedności chrześcijan. ...

Przez trzy czwarte długości programu Van Impe wskazuje, że główne przeszkody na drodze do jedności chrześcijan stawiane są przez fundamentalistów. [Wykazał, jak głupie jest takie podejście], wskazując, że papież i wszyscy ortodoksyjni katolicy trzymają się [tych samych] podstaw [wiary jak ewangelikanie]. …

Płaczę, kiedy widzę mentalność jedności za wszelką cenę. … Nie ma jedności poza prawdą. … Żadne oświadczenie któregokolwiek soboru rzymskiego nie zostało nigdy odwołane. Możesz ominąć tę kwestię lub zignorować ją, jeśli chcesz, ale protestanci z natury swoich przekonań wciąż są pod przekleństwem Kościoła rzymsko-katolickiego! *85

Decyzja do podjęcia

Pomimo swych wszystkich współczesnych wynalazków i osiągnięć człowiek się nie zmienił. Nadal jest potomkiem Adama, popadł w grzech i potrzebuje pojednania ze swoim Stwórcą. Nadal potrzebuje miłości, celu i sensu nie tylko w tym życiu, ale i poza nim. Wieczność jest wszystkim, co się liczy i nie ulega to zmianie. Bóg nie dostosowuje nieba, aby nadążać za aktualnymi ideami na ziemi, ani nie rewiduje wymagań dotyczących wejścia do niego, aby poszerzyć spektrum wiary wśród jego obywateli.

Bóg nie zatrudnia zespołu reklamowo-promocyjnego z Madison Avenue, aby przekonać nas, że niebo będzie miłym miejscem do przejścia na emeryturę. „Pokuta wobec Boga i wiara w naszego Pana Jezusa Chrystusa” (Dzieje 20:21), niepopularna już nawet wśród ewangelików, to wciąż jedyny bilet wstępu do nieba. Ci, którzy nie kochają Boga całym sercem i pragną, aby Jego wola wypełniła się w nich, byliby tam nieszczęśliwi.

Niebo i piekło nie są stanami umysłu, jak wyobrażają sobie Templeton i jego kohorty, ale prawdziwymi i wiecznymi miejscami docelowymi dla każdej ludzkiej duszy i ducha. Do piekła idą ludzie, którzy zwracają się do mocy okultystycznych wbrew Bogu, którzy są zdeterminowani, aby żyć po swojemu, cieszyć się swoimi pasjami, tworzyć własny wszechświat za pomocą swych myśli. Jego mieszkańcy są egocentrycznymi, całkowicie samotnymi duszami. Jaźń stała się tak pochłaniającą wszystko, że nie ma już miejsca na nic więcej.

Chrystus urodził się jako Zbawiciel grzeszników. Jak cudowne jest to, że Ten, który jest Bogiem, jednym z Ojcem i Duchem Świętym, tak bardzo nas kocha, że gotów był narodzić się z dziewicy, dorastać w świecie, który Go nienawidził, pogardził, odrzucił, wyśmiał, ubiczował, ukrzyżował - a ponad to fizyczne cierpienie, poniósł nasze grzechy i zapłacił nieskończoną cenę za nasze odkupienie, którego domagała się Jego nieskończona sprawiedliwość! Nadal jest wyśmiewany i odrzucany przez świat, a Jego ewangelia wypaczona nawet w kościele, który mieni się Go wyznawać.

Herezja i kompromis ze strony tych, którzy twierdzą, że są Jego wyznawcami, to być może najbardziej bolesna kpina, jaką znosi. Odrzucają Go takim, jakim jest naprawdę, i podważają Jego prawdziwy cel przybycia na ziemię. Każdy prawdziwy chrześcijanin powinien być głęboko urażony i zaniepokojony tym, że ten śmiertelny błąd popełniany jest nie tylko na świecie, ale nawet w pozornie zdrowych kościołach oraz przez tych, których uważa się za przywódców ewangelicznych. To nasza miłość do Chrystusa w odpowiedzi na Jego miłość do nas i nasza miłość do zgubionych, których kocha i za których cierpiał i umarł, powoduje, że nienawidzimy herezji, potępiamy okultystyczną inwazję i gorliwie walczymy o wiarę
raz na zawsze przekazaną świętym. Obyśmy pozostali Mu wierni, dopóki nie zabierze nas do domu.

Jeśli Pan będzie zwlekał, to czeka nas kilka trudnych dni. Niedawno autor obejrzał w telewizji publicznej serię seminariów Johna Bradshawa trwającą pięć dni. Mówiąc o wierze w Boga (Bradshaw miał swoje własne niebiblijne definicje zarówno dla wiary jak i Boga), potępił tych, którzy twierdzą, że są zbawieni i którzy w ten sposób „niszczą obraz siebie samych tych, którzy nie wierzą dokładnie tak, jak oni." Wszystko to było niezwykle sprytne i przekonujące. Publiczność oczywiście dała się przekonać wszystkiemu co powiedział. Można było łatwo przewidzieć, że nadchodzi dzień, w którym takie argumenty zostaną użyte, aby zdławić ewangelicznych chrześcijan lub nałożyć im kagańce jako zagrożenie dla społeczeństwa.

Chrześcijańscy męczennicy w historii (i ci, którzy są męczennikami dzisiaj, zwłaszcza w krajach muzułmańskich) mogliby wybrać ekumeniczną drogę kompromisu i afirmacji „wspólne wierzenia wszystkich religii” i w ten sposób uniknąć płomieni lub miecza. Ale zamiast tego zdecydowali się stać twardo za prawdę, gorliwie walczyć o wiarę. Czy mamy odwagę postąpić inaczej?

Dla nas, na tym skrzyżowaniu historii, problem się poszerzył.Śmiertelne macki okultyzmu pod wieloma postaciami zaatakowały świat, ale także kościół. Jaka będzie nasza odpowiedź?Pewnego dnia zdamy sprawę Bogu z tego wyboru. Jaką radością jest teraz i na wieki być wiernym Jemu!

F
ragment pochodzi z książki Dave Hunta "Inwazja Okultyzmu" [Occult Invasion] Eugene, Oregon 1998

Tłumaczył: Mariusz


Przypisy:


54. Calvary Contender, August 15.1993.
55. ChristumNews, May 12. 1997,p. 11.
56. Larry King Live, January 21, 1997. transcript obtainable from Federal Document Clearing House. 1100 Mercantile Lane, Suite 119. Landover. MD 20785.
57. ABC News. Night line, March 4. 1997. from a transcript of the program, available from Federal Document Clearing House. Inc., p. 2.
58. From a transcript of the "Hour of Power." June 1 and 8. 1997.
59. Colin Greer. 'The Rev. Billy Graham reflects on his faith, his country and his life," in Parade, October 20, 1996. p. 4.
60. Mike Qaydon, Billy Graham—A Panorama, unpublished and undated treatise.
61. Harvey D. Egan, S.J., Christian Mysticism, the future of a tradition (Pueblo Publishing Company. 1984). pp. 215-16.
62. Ibid., pp. 238-39.
63. Ibid., p. 241.
64. Jackson. Sacred Hoops, p. 52.
65. Ibid., p. 27.
66. Ibid., p. 54. etc.
67. The Christian Newi, November 7.1968. p 22.
68. Al Gore, Earth in tht Balance (Houghton-Mifflin, 1992), pp. 258-61,263.
69. "Issues of Faith and Peace Draw Religious Leaders to Vatican," in CArutian News, November 14,1994, p. 19.
70. "World Conference on Religion and Peace given special audience by the Pope," in The Toronto Suit. July 20. 1991.
71. New Zealand Herald, August 10, 1996.
72. San Francisco Chronicle, June 20,1996.
73. Ulil News Update, December 1996, as reported in Calvary Contender, March 1,1997, p. 1.
74. "Pagans of the World Unite!" in The New American, August 19. 1997.p. 21.
75. The Day Drawing Near, Fall 1996. p. 1, a publication of Countryside Bible Church,
250 Ravenaux Drive, Southlake, TX 76092.
76. Christianity Today,}u\y 18. 1994, p. 17.
77. Christianity Today, December 12, 1994. p. 36.
78. New Oxford Review, June 1996, p. 17.
79. Saturday Evening Post, January/February 1980. pp. 72-75, 89.
80. Focus on the Family Cduen, January 1990, p. 10.
81. Christianity Today, September 6. 1985. editorial tided "A Man Under Orders."
82. Schroeder. Trent, p. 149.
83. New York Times, March 30, 1994.
84. John Goodwin. Testing the Fruit." Tape 2. Discernment Ministries, P.O. Box 129,

Komentarze

Popularne posty